Sunday, November 18, 2012

Gara-gara Jambatan tutup...

Catatan 18 november..

Khabar acara tahunan sudah diketahui lebih awal. perkhabaran disampaikn senior staff dan juga rakan sejawat yg juga merupakan daily user penang bridge. sebaik sahaja perkhabaran disampaikn, perkara pertama yg perlu dibuat, sudah tentu cek roster.. perrgghhh, terbaekk punya.. betul2 kena day syif. diorang cadangkan tukar jadual, bos menyampuk sokong.. bila dilihat susunan yg ada, mcm tak ada yg sesuai untuk aku runding tukar jadual.. target utama sudah tentu abg lan, tp dh kerap sgt aku mintak tolong ngan dia kacau weekends.. yg lg dua tu, hmmmm.. paham2 je laaa. so redah  je laa. dah terbayang kat kepala otak aku, bakal lambat agaknya aku hr tu, tp nk sejukkan hati, hari ahad tu, should be ok kot..

Dan hasilnya, 4.45 pg as planned, dh ready nk bersiap, si kecik muaz dh mula operasi. lately, cukup cekap baby besar nih trace ummi nk pergi kerja subuh2. walhal aku tak sentuh apa pun,.. itu ini itu ini..last2 almost 5.15 br dapat gerak dr rumah.. terpaksa pecut ikut h'way, masuk b'worth, kalau ikut jln dlm, sure byk berhentinya pulak. rancang asalnya, 5.30 nk terpacak kat tol feri.. tp elok smpai kat dermaga 5.45.. almost 50 meters from trafic light, kereta dah berderet.. tak bergerak.. Ya Allah, feri tak operate lagi ke nih? nyuutt nyut.. risau aku tanda amaran minyak dh naik.. harap2 tak apa2.

6.30.. kereta bergerak tak sampai pun 50 m agaknya dr mula2 aku smpai.. terpaksa laa call office, megkhabarkn kebarangkalian lambat. sambil tu, aku tak pasti, wuduk masih ada atau tidak, just perform subuh's prayer sekadar yg termampu.. ampun kan hambaMu ini Ya Allah, akan ku qadar supaya lebih baik selepas ini, insyaAllaj. 4cast asal, hopefully sebelum pukul 8 leh smpai ofis.. nahhhh ko..

hasilnya, 7.30 pg, masih jauh lg nk smpai ke situ.. enjin sekepa mati sekejap hidup.. nk jimat minyak konon..rileks kan enjin sama. lenguh kaki dibuatnya.. dr 4 line kereta duk beratur, nk smpai ke destinasi, hanya 2 line diperuntukan, so bayangkan laa.. 


8.10 pg, baru smpai kat sini, terpaksa telefon ofis lagi sekali, update posisi.. ya la, dh lambat sgt aku nih..
nasib agak baik..ada space lg depan grand livina kelabu tu, dpt masuk parking..tp menunggu kat sini pun dh lebih setengah jam jugak la.. dpt naik feri almost 15 sblm kul 9pg.. tak sempat nk ambil gambar pun.. tak da mood.. penat wehh.. dh kebas duduk lama dlm kereta ni, dgn kaki main pedal. nasib baik kereta tak buat hal.. alhamdulillah.. 

kesengsaraan tak berakhir di situ, dh masuk tanjung, satu hal pulak jem sana sini.. maaf laa azam.. extra syif dia ...nasib juga, kalau tak pun, memang dia tak leh balik jugak..itu yg buat aku tak kisah sgt nk kalut tukar syif. tp sengsara wehh.. tahun depan tak moh doh.. tahun2 lepas tak terkena lg dgn aku, event tahun bila ntah, aku masuk mlm, so selamat, tp azam, seingat aku dh 2 kali..pengalaman dah ada, so dia ambil keputusn rehat kat opis, compare to berkejar ke feri..sbb mmg akan sesak juga.
as a result , palm print tepat 9.59 pg. bos nk sign ke tak tak tahu laa aku, 3 jam lambat tu.. nasib suhu dgn 4cast rtm dh ada yg tolong buatkn.. thanks a lot..

memang tragis sungguh journey aku kali ni.. pengalaman..


No comments: