Sunday, August 31, 2008

akhirnya...

buh bai..... hanya tinggal kenangan

kisah 1 (12 hb september)
Berbaki 10 WD/15 hari sahaja lagi untuk kuhabiskan sisa2 hidup di ASTRO. semalam dah kena bambuu ngan TL (team Leader). mula laa hot dia dengan perangai aku. macam2 yang diungkitnya. cam biasa, mula2 tu sedih gak, cam ngan nak nangis, tp bila satu persatu usul keluar dari mulutnya, buatkn aku ..... tak tau laa nak sakit hati ka, marah ka, kecewa ka, ataupun sinis ja rasanya.. bila dah masuk isu ungkit mengungkit ni, jangan main2, aku cukup anti.. kalau dah mengungkit, nampak sgt dia tak ikhlas.

mentang-mentang berdepan dgn cso yg lagak ustazah, mula la dengan tazkirah berkaitan keberkatan halal haram rezeki. hmmmm, pandai sebut, padai tegur, diri sendiri apa yg dah dibuat, ada dia sedar?
aku EL pun dikira haram ke gaji aku? aku EL bersebab. EL aku sepanjang 3-4 hari lepas, bukannya aku dpt gaji, for sure tolak gaji aku. sapa nak jawab 2-3 hari sepanjang aku kerja, sepatutnya aku rehat, tp aku still datang kerja. andai aku mc, gaji still kena tolak..sapa nak jawab mana pembelaan yg staff dapat bila company buat macam tu? nak tak nak, terpaksa amik AL ?untuk rehat. siapa nak cover balik AL yang sepatutnya tak digun a untuk benda tak sepatutnya
aku faham, dia hot sangat sebab aku dah menyusahkan dia, nak kena update itu dan ini.. hmmm, nak ja aku bidas, kerja dia bukan ke jaga staff, dah sebahagian kerja dia gak tu, kalau dah susah, tak yah kerja.katanya dah kecoh satu semua mgmt, dia kena tengking sebab kan aku wat hal.... hmmm, tak da hotak kaa nak fikir, dlm rekod aku baik2, tetiba buat hal? should something wrong some where..
dan mula laa juga sumpah seranah dia, katanya Allah akan balas apa yg aku buat ni.. insyaAllah, itu aku sudah pasti, tp pasti ada juga pembelaan untuk aku kelak atas apa yg dia n mgmt dia dah buat pada semua staff yg dah merasa sebelum ni..satu lagi benda yang dia ungkit, kini dia tau laa, aku ni tak banyak beza ngan cso lain. hmmmm, kenapa? perrgghhh, mentang mentang laa penampilan aku ala2 alim, suka hati dia ja nak kotak katikkn aku, selama ni aku wat dono ja, member2 lain yg tolong jadik hot bila aku jadik lembu kena cucuk tali kat hidung. biar padan sket, kalau dia dah tahu aku pun macam cso lain, she should also know, aku akan berani buat apa yg orang lain buat..
down sekejap aku disebabkn semua tu. apa kan daya, benda dah jadi, dan sudah nekad memang itu plan aku sebaik sahaja surat resign aku tak dilayan dgn baik. hari yang berbaki perlu dihabiskn,, smlm fikir nak ja ncns, tp nampak sgt aku lemah, mengalah ngan ugutan dia.

insyaAllah, aku akan cuba teruskn, dan selama ini laa aku malas nak berdepan ngan dia.. bukan malu, sebab akudah betul2 meluat...tak pernah rasanya aku boleh jadik camni, tetiba kat ASTRO, semuanya ..... macam macam ada.. seperti sugu kata, ada duri dlm daging, dalam aku dok berucap sepatah dua kata dgn team member, sampi juga kat telinga dia macam2...hmmmm, ini satu hal,,,perlu juga aku jauhkn..
aku tak tau laa senior aku, abg nuar boleh tahan n buat dono ja masa ia wat hal mc.ncns.el, masa dia dah mula sakit hati after reshuffle dulu. abg nuar pun not bad apa, elok jer dia masuk team baru, performance dia melonjak2 naik macam dulu semula. sugu pun sama..teringat kata2 abg nuar, 'aku tak pernah iktiraf dia sbg TL'...pergghhh, power siut..


kisah 2 (13 hb september)

hari berlalu.. hari ni mula terasa bahangnya. hmmm kes pemulauan bermula. nak tak nak aku buat bodo jer dgn sikap manusia yang ntah apa nih. perit? insyaAllah, aku kena sabar.
tadi sepatutnya ada briefing, tak diberitahunya aku, tp kalau kabo sure aku tak gi. antara isu utamanya, apa lagii, kutuk aku ler...hmmmm
sadddis tul dengan perangai manusia nih

No comments: