Thursday, June 26, 2008

si diA

260608, 1.50 pg tengah malam

dia masuk rumah seperti biasa sekitar 9 mlm td, tapi kali ni hanya setakat vistro 1000 ku sahaja, tidak dimasukinya bilik kegemarannya (bilik belakang).mungkin sebab kedudukan kami agak menghalang laluannya, lalu dia keluar , aku tengok dia macam biasa saja.
kurang satu jam lepas, tengah mengadap pc game, mesej bisness ngan roziah, bercerita pasal min,, persis bunyi yang agak familiar kat luar.seperti yg dijangka, sekumpulan anjing liar memang dah berlegar didepan rumah, masih belum putus asa nak baham si dia
dulu dah pernah sekali, tapi kali ni aku betul2 trkilan, tak dapat nak buat apa2. kumpulan pemangsa tu dah tarik2 badannyamcm kain buruk depan aku. cuba gak beranikan diri nk kluar, elok jer bawa kayu ke padang, diorang dah salak aku, kecut perut gak, lari balik..huwaaaaaa, diorang dah lapah dia depan mata aku.. saddisss.
jiran depan umah, dengar bunyi bisisng, dia pun cuba halau kumpulan pemangsa, tapi dah tak dapat nk selamatknbergenang kolam aku. tengok bekalan maknannya, dah tinggal suku, ku niat td, dh gaji nih , nk kena tambah beli, stok simpanan dah nak abis.nampaknya dah tak perlu.....
dah tak da lagi pak we aku
dia masuk rumah kali terakhir tadi rupa2nya nak ucap selamat tinggal
dalam seminggu dua ni, aku kerap peluk dia ,1st time last 2 weeks, dia betul2 jinak sebaik saja aku cekup dia.dukung dia macam kucing masa mek datang. bila dilepaskan, langsung tak lari pulak tu. jinak yg amat. kalau tak, nk sentuh hidung dia bukan main susah..dan dpd hari tu, acap kali aku dukung dia . buat mcm kucing.
namun semua tu tinggal kenangan. maaf, tak dapat nak selamatkn dia, luar kuasa aku, aku tak mampu, hayatnya setakat itu, tp mungkin matinya ada juga kebaikan, mengisi lapar kumpulan si pemangsa tersebut.
tapi sedisss wooo
org tua pernah pesan, kalau amik gambo binatang peliharaan, umurnya tak panjang??kepercayaan org lama. tak elok percaya, dah jadik syirik lak nntit benda yg jadi skrg ni mungkin kebetulan sahaja.syok2 amik gambo kereta, aku amik gambo dia sama..
itu hayat si dia, juga hambaNYA. bagaimana pula dengan aku???
huwaaaaa, sedisssssss

No comments: